top of page

פרק 1: טיפים כלליים לפשטידות


1) פשטידה היא המקבילה המלוחה של עוגה בחושה: תערובת אחידה, שמעורבבת בכף בקערה. הפשטידה שלי מורכבת מקמח, ביצים, גבינות, ירקות ותבלינים. אפשר להמיר לגבינות טבעוניות, אפשר ליצור תחליף ביצים מקרם-טופו (אבל זה יוצא פחות מוצלח, לטעמי), אפשר להמיר קמחים. ירקות אפשר להוסיף באינספור דרכים. בהמשך אתן מספר מתכונים נפלאים. 2) התבנית יכולה להיות מפיירקס, מנירוסטה, מחרס, או חד-פעמית. בכל מקרה - תמיד צריך לשמן אותה - אני ממליצה על ספריי שמן.


3) תבנית עגולה וגדולה אמנם עושה רושם, אבל אני דווקא פחות ממליצה עליה. בתבנית גדולה, מרכז הפשטידה עלול לצאת רטוב מדי, לא אפוי עד הסוף, בעוד הצדדים נשרפים. אם ממש בא לכן עגול – לכו על תבניות בינוניות. לא מעל 18 ס"מ. הפשטידות הכי מוצלחות יוצאות לי בתבנית "אינגליש קייק" – ארוכה וצרה. בה אין סכנה לרטיבות במרכז, ומאוד קל לפרוס.


4) אף פעם אל תגזימו בכמות הבלילה שבתבנית. זו לא נדיבות, זו טעות! כי המרכז יצא לא אפוי. עדיף לחלק ליותר תבניות, וליצור אפילו פשטידות נמוכות, אבל העיקר שיצאו אפויות באופן מוצלח.


5) כל פשטידה תשמח להפוך למאפין. רק לאפות אותה בתבנית שקעים או בתבניות מאפין בודדות, מנייר קשיח. אבל לא במנג'טים דקים, כי הם לא יחזיקו אותה. ילדים, אגב - יגיבו טוב יותר לפשטידות חמודות קטנות כאלו.


6) אפייה בטורבו, על 180°, אבל אם יש ספק, עדיף יותר זמן בחום נמוך יותר.


7) גבינה צהובה: בעקרון, ככל שנגזים – המרקם יהיה נוח יותר והפשטידה מפתה יותר. רוצות לצמצם קלוריות? אפשר להמיר חצי מהגבינה הצהובה ל- 9% שומן.


8) ירקות מוקפאים (סנפרוסט) מעולים לפשטידות, כי לא צריך לבשל אותם. זה חוסך זמן וטרחה, ובנוסף - כל הערכים התזונתיים נשמרים ולא נעלמים במי הבישול. אם קנית ירק מוקפא ואת מתכננת מחר להכין פשטידה - אחסני אותו מראש במקרר, במקום במקפיא. אם הירק קפוא - הוציאי אותו להפשרה על השיש למשך כשעתיים.


9) פשטידה מאוד סלחנית לכל מיני אלתורים. אחרי שתכינו אותה פעמיים לפי המתכון ותבינו את המרקמים, הרשו לעצמכן לשחק. כך למשל, אם אין מספיק גבינה לבנה בבית – אפשר להמיר ביוגורט, אם אין תיבול כזה, נסו תיבול אחר.


10) אפשר להמיר את הקמח הלבן בכל קמח שאתן מעדיפות: קמח כוסמין לבן (לא ממליצה על מלא, זה כבד מדי לטעמי), קמח תמי לצליאקים ועוד. רק לא לשכוח אבקת אפייה - חצי שקית או כפית וחצי. אם אתן משתמשות בקמח תופח - הוא כולל כבר אבקת אפייה, אז אין צורך.


11) פשטידה יכולה להחזיק מעמד שבוע במקרר והיא עוברת הקפאה נהדר – עד חצי שנה. ההמלצה שלי: כשהפשטידה מתקררת, לפרוס חלק ממנה ולהקפיא באריזות אישיות, בניילון נצמד, כך שתוכלו לשלוף בבוקר לעבודה, או לארוחת ערב זריזה.


488 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page